marți, 8 septembrie 2009

Geniul lui Zidane a salvat centenarul Realului

Miercuri seara s-a dovedit inca o data, daca mai era nevoie, ca o istorie a fotbalului european nu poate fi conceputa fara Real Madrid. Formatia spaniola a cucerit cel de-al noualea trofeu al Ligii Campionilor, castigand finala disputata pe stadionul "Hampden Park" din Glasgow cu 2-1 in fata germanilor de la Bayer Leverkusen. Prin aceasta victorie, in chiar anul aniversarii centenarului, clubul madrilen a acumulat tot atatea trofee ale celei mai importante competitii europene cate au strans de-a lungul anilor formatiile din Italia sau Anglia la un loc. La Glasgow, eroul Realului a fost nimeni altul decat Zinedine Zidane, care, la fel ca si Luis Figo, se afla la prima victorie din cariera in Champions League. Francezul a fost magicianul spaniolilor la mijlocul terenului, el inscriind si golul victoriei cu cateva secunde inainte de pauza, dupa ce Raul deschisese scorul in minutul 9, iar Lucio egalase pentru germani in minutul 14. Reusita din acest meci, un vole cu stangul din afara careului, a aratat ca Zidane merita fiecare banut din suma de 70 de milioane de dolari platita de Real lui Juventus pentru transferul acestuia. "Roberto Carlos a centrat de pe stanga, iar eu am plesnit-o. Am facut-o fara sa ma gandesc, a fost pur si simplu intuitie. Dar nu golul e important, ci faptul ca am cucerit trofeul", a spus francezul la final. Prin jocul de pe "Hampden Park", Bayer Leverkusen a demonstrat ca merita cu prisosinta locul in finala. Anonimii elevi ai lui Klaus Toppmoller si-au aratat clasa, dominand in anumite perioade echipa de vedete a spaniolilor. Pe final, ei puteau duce meciul in prelungiri, dar portarul Iker Casillas, care l-a inlocuit in repriza secunda pe Cesar, a salvat Realul prin cateva interventii de-a dreptul miraculoase. Presedintele gruparii patronate de fabrica de medicamente Bayer, Reiner Calmund, a declarat dupa meci: "Este o pastila amara pe care trebuie sa o inghitim. Sunt trist, dar mandru in acelasi timp de felul in care a jucat echipa in acest meci". Aceleasi idei s-au regasit si in afirmatiile antrenorului Klaus Toppmoller: "Cred ca nimeni nu poate reprosa nimic echipei mele. Toti jucatorii au dat pe teren tot ce au avut ei mai bun. Meciul a fost unul senzational. Uneori am simtit ca Real se afla in dificultate si am atacat, dar n-am reusit sa inscriem. Dupa ce Lucio a adus egalarea, am comis o noua greseala, iar Zidane, care este un jucator de clasa mondiala, nu ne-a iertat". Francezul Zidane, al carui nume a fost scandat minute in sir de zecile de mii de suporteri spanioli prezenti la meci, a afirmat ca succesul l-a facut sa ia o decizie importanta. "Vreau sa ma retrag din activitate de la Real Madrid, pentru ca nu am unde urca mai sus de atat. Acest lucru cred ca se va intampla peste trei ani. Dupa castigarea Cupei Mondiale, victoria de astazi (n.r. - miercuri) este cea mai importanta din cariera mea", a spus mijlocasul, care a fost declarat la final jucatorul meciului. Aceasta distinctie a fost acordata in urma voturilor mai multor tehnicieni prezenti in tribune, precum Fabio Capello, Alex Ferguson sau Arsene Wenger. Raul, care a ajuns la cel de-al treilea succes in Liga Campionilor, dupa cele din 1998 si 2000, si-a imbunatatit recordul de goluri pe care il detine in aceasta competitie, ajungand la cota 33. "Am dovedit ca suntem cea mai buna echipa din lume. Nimic nu se compara cu Real Madrid", a afirmat atacantul spaniol, care si-a facut la Glasgow incalzirea pentru Campionatul Mondial din Coreea si Japonia.