vineri, 27 martie 2009

Peste un milion de becuri au fost stinse în Ora Pământului, în toată ţara

Milioane de oameni din sute de oraşe din întreaga lume au luat parte la campania Ora Pământului, organizată chiar de Ziua Mondială a Pământului. Campania
are ca scop conştientizarea pericolului încălzirii globale şi s-a desfăşurat în intervalul orar 20:00 - 21:00.

Realitatea TV a dat tonul la stingerea luminii, oprind reflectoarele în timpul emisiei pentru câteva minute.

Centralizatorul Dispeceratului Energetic a înregistrat un consum mai mic cu 100 - 150 de megawaţi, aproximativ un milion şi jumătate de becuri, în Ora Pământului, la nivelul întregii ţări.

Acelaşi lucru ar trebui să se întâmple şi în sediile de instituţii, organizaţii sau companii. Scopul este să atragă atenţia asupra fenomenului schimbărilor climatice şi să demonstreze cum un gest simplu, preluat şi multiplicat de milioane de persoane, are un impact pozitiv pentru mediu.

Startul a fost dat de oraşul australian Sydney. La ora locală 20.00, clădirea Operei şi apoi Podul Harbour au fost cufundate în beznă timp de o oră. Iniţiativa a fost urmată de milioane de australieni care au stins luminile din case pe durata unei ore. Experţii susţin că astfel a fost redus consumul zilnic de electricitate cu 10 procente.

În oraşul Christchurch din Noua Zeelandă, compania locală de electricitate a anunţat că ora de întuneric a redus cu peste 13 procente consumul de energie
obişnuit. La Manila, în Filipine, edilii locali au stins toate luminile de pe bulevardul principal din capitală. Mai multe hoteluri şi Centrul Cultural din oraş au rămas în beznă timp de o oră, iar o parte din iluminatul stradal a fost stins.

Şi la Bangkok, în Thailanda, Ora Pământului a fost marcată atât de autorităţi, cât şi de localnici. În campania de anul acesta s-au înscris 24 de oraşe mari din lume, 300 de localităţi mai mici şi peste 2000 de companii.

Până şi motorul de căutare Google s-a alăturat demersului, iar la ora 20.00, pagina de internet a fost colorată în negru. Campania Ora Pamântului a fost iniţiată pe 29 martie, anul trecut, în Sydney, Australia, de organizaţia World Wide Fund for Nature. Mesajul campaniei este că până şi cele mai neînsemnate acţiuni pot influenţa încălzirea globală.

În Europa, timp de cinci minute au fost stinse luminile unor monumente simbol precum Colosseumul din Roma sau turnul Eiffel din Paris.