luni, 20 iulie 2009

Profesorii dintr-o comuna din Caras acuza: In timp ce peretii scolii risca sa cada peste elevi, primarul face afaceri cu microbuzul scolar

comuna caraseana Zorlentu Mare, o parte dintre cadrele didactice au ajuns la cutite cu primarul Viorel Isfan. În timp ce dascalii îl acuza pe edilul-sef de abuz în serviciu si lipsa de interes fata de problemele cu care se confrunta scoala din localitate, Viorel Isfan sustine ca atacurile îndreptate împotriva sa au substrat politic. Animozitati între profesori si primari exista de mai multi ani, însa ele s-au accentuat la începutul acestui an scolar, odata cu repartizarea microbuzului scolar care asigura transportul copiilor
.

În timp ce autovehiculul este folosit pentru nevoile personale ale primarului Isfan, profesoarele au afirmat ca sunt nevoite sa parcurga pe jos patru kilometri pentru a ajunge la drumul national care duce la Resita, acolo unde îsi au domiciliul.
„De doua ori pe saptamâna, lunea si vinerea, microbuzul scolii aprovizioneaza cu marfa magazinul
primarului din satul Zorlencior. În mod normal, acesta ar trebui sa se duca dupa elevii navetisti, dar, ca sa nu mearga gol, primarul Isfan îl încarca cu marfa. Avem si o înregistrare în acest sens cu elevii nostri care descarca marfa la magazinul din Zorlencior al primarului. În schimb, noua ne refuza sa ne transporte cu microbuzul pâna în comuna Brebu, ca sa ajungem la un mijloc de transport spre Resita. Nu am cerut sa faca acest lucru în fiecare zi, ci numai de doua ori pe saptamâna, în conditiile în care am fost de acord sa suportam contravaloarea combustibilului. Pentru ca nu am gasit întelegere si sanatatea nu-mi permite sa parcurg zilnic patru kilometri dus-întors, am fost nevoita sa-mi gasesc gazda în comuna, în conditiile în care trebuie sa ma îngrijesc si de mama mea de la Resita, grav bolnava“, a spus profesoara Liliana Pop, diagnosticata de medici cu poliartrita.
Dascalul mai sustine ca, odata cu venirea iernii, elevii sunt nevoiti sa suporte frigul din clase, unde temperatura nu depaseste 10 grade Celsius. Scoala a fost construita în urma cu 40 de ani, iar acest lucru se vede la tot pasul: usile nu se mai închid, în locul încuietorilor, profesorii le leaga cu sârma, instalatia electrica este mai tot timpul nefunctionala, tavanul este distrus, iar tâmplaria ferestrelor este putreda.
Liliana Pop a mai spus ca materialele dezinfectante se primesc o data la doua-trei luni si ca femeia de serviciu curata geamurile cu ziare si tuica, exact ca pe vremea bunicii.
În replica, Viorel Isfan, care este primar de trei mandate, sustine ca totul nu este decât o înscenare pusa la cale în aceasta campanie
electorala de adversarii sai politici. „Le-am asigurat lemne
de foc, apa si le-am amenajat cabinetul de informatica. Este adevarat ca scoala este construita demult, dar ce vina avem noi ca nu sunt bani pentru reabilitarea ei? Am accesat un proiect guvernamental, am organizat chiar si o licitatie pentru constructor si am primit 100.000 de lei, dupa care finantarea a fost sistata. Din acesti bani am facut si noi ce am putut. Ne mai trebuie trei usi de termopan si sa continuam lucrarile începute, dar, daca acesti guvernanti nu ne iubesc, noi ce sa facem?”, a afirmat primarul PD-L al comunei Zorlentu Mare.
În privinta acuzelor ce i se aduc, Viorel Isfan este cât se poate de ferm: „Microbuzul este pentru copii, nu pentru dascali. În plus
, celor doua profesoare navetiste, Primaria le deconteaza contravaloarea biletelor de transport. Sa nu se mai plânga degeaba, ca au salarii mari si mai câstiga si din meditatii”, a adaugat edilul.
Profesoara Liliana Pop este însa de alta parere: „Decontul biletelor se face de doua ori pe an, iar în privinta veniturilor noastre, primarul confunda meditatiile, pe care noi nu le facem, cu orele suplimentare”, a completat Liliana Pop.